divendres, 24 de març del 2017

Drets i deures...Allà en falten, aquí en sobren

Aquest és el material gràfic utilitzat per motivar els nois i noies de l'escola sobre la situació de les persones desplaçades de forma forçada dels seus països a altres, alguns d'ells amb status de refugiats (enllaç


Està bé parlar dels drets. Però em sembla que amb els nostres nois i noies fallem en no parlar també dels seus deures. Jo vaig canviar una mica la dinàmica per tal d'adaptar-la i fer-los pensar també en els deures que comporten els drets que exigim.

El mateix dia em vaig trobar el cas d'una noia dels cursos superiors a la que havia retirat el mòbil per fer-lo servir a classe sense permís de forma continuada. Ella en tornar a casa li va dir a la mare i aquesta, va trucar a l'escola al seu tutor. Escoltant les seves paraules em va preguntar i, amb bon criteri li va dir: "si vostè vol que li retornem avui mateix, la seva filla pot passar per recepció a recollir-ho; però d'aquesta manera ens desautoritza a tota l'escola i a vostè com a mare". Finalment la cosa va acabar al dia següent, amb una disculpa per part de la noia i el compromís de no tornar-ho a utilitzar en moments no permesos. Una altra "lluita" entre drets i deures!!  


Col·laboració: equip de pastoral, ONGD SED, dimecres 23/03/2017 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Pots deixar el teu comentari si així ho desitges. Gràcies!
Tingues en compte que en cas de ser ofensiu, serà eliminat.