divendres, 20 d’octubre del 2017

Ara vénen per mi...

"Venien amb llanternes i torxes, tots armats."
"Després de dir això, Jesús va sortir amb els seus deixebles cap a l'altra banda del torrent de Cedró. Allà hi havia un hort, i Jesús hi entrà amb els seus deixebles. Judes, el qui el traïa, coneixia també aquell indret, perquè Jesús s'hi havia reunit sovint amb els seus deixebles. Judes, doncs, s'endugué la cohort de soldats romans i alguns guardes del temple que els grans sacerdots i els fariseus li havien posat a disposició, i va arribar a l'hort. Venien amb llanternes i torxes, tots armats. Jesús, que sabia tot el que li havia de passar, surt fora i els pregunta: --Qui busqueu?
Li respongueren: --Jesús de Natzaret. Els diu: --Sóc jo.
També hi havia amb ells Judes, el qui el traïa."

Text de l'evangeli de Joan en el que se'ns narra l'arrest de Jesús. El que l'havia de trair, acompanya als representants de la Llei a apressar-lo. Els que havien estat amb ell durant 3 anys el van abandonant, fet que quedarà clarament reflectit amb les 3 negacions de Pere (cfr. Jn 18,25-27)  

Recullo avui un text del pastor protestant alemany, Martin Niemöller, sembla ser que d'un sermó a la parròquia durant la setmana santa del 1946, amb el tema "Que hagués fet Jesucrist?". Cal emmarcar el text al final de la 2a Guerra Mundial i en els fets de l'Alemanya nazi.  

Quan els nazis vingueren pels comunistes, no vaig aixecar la veu. 
Jo no era pas comunista,

Quan empresonaren els socialdemòcrates, no vaig aixecar la veu. 
Jo no era socialdemòcrata,

Quan vingueren pels sindicalistes, no vaig aixecar la veu. 
Jo no era pas sindicalista,

Quan vingueren rere els jueus, no vaig protestar. Jo no n'era, de jueu,

Ara vénen per mi. I no hi ha ningú que aixequi la veu.

Venen dies convulsos, dies de "llei i ordre", d'ordeno perquè tinc la raó del paper signat. Rememorant només una dècada enrere, 10 anys d'aspiracions d'encaix, d'aspiracions de "ser amb, però com som", dies de Diades festives, dies de bona convivència que albiren també el nostre abandonament per part d'alguns coneguts, perquè no va amb ells. Amb els meus sogres no compartim ideari, això no va amb ells, però m'estimen i ens hi parlem.

Cap a on mires, quan hi venen?
Avui no va amb tu, i demà? 

Vols llegir el text, Jn 18 qu,1-10?

- En català, anar-hi.

- En castellà, anar-hi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Pots deixar el teu comentari si així ho desitges. Gràcies!
Tingues en compte que en cas de ser ofensiu, serà eliminat.