dijous, 13 de març del 2014

I Setmana de Quaresma 2014

"Feu als altres tot allò que voleu que ells us facin" 


La primera setmana de Quaresma d'aquest 2014 m'arriba amb una de freda i una de calenta:

  • Ara fa poc dies, a l'escola sabíem de la mort per accident d'un ex-alumne del curs passat, ja universitari. És una d'aquelles notícies incomprensibles per al nostre enteniment. Per què ha passat? Per què a ell? Es podia haver fet alguna cosa? Preguntes humanes i lògiques... 
Jo només puc que donar ànims a la família i acompanyar i pregar, pregar pel seu etern repòs i pels germans, pares, familiars i amics.
  • Per una altra banda, els bisbes catalans integrats amb els espanyols acaben de realitzar la seva visita Ad Limina al bisbe de Roma Francesc, qui compleix tot just un any de pontificat. I coincideix amb les eleccions a la presidència de la Conferència Episcopal Espanyola. Acaben, per fi, els més de 12 anys marcats per la figura del Cardenal Rouco )Varela. Molta salut per a ell, però adéu per sempre. 
Molts cristians, entre ells, jo, ja ens podem sentir novament membres i més acollits per l'Església espanyola. Tant de bo Déu beneeixi i doni seny evangèlic al nou president, el bisbe Blázquez. Jo hi pregaré per a que segueixi les passes del papa Francesc, per exemple amb aquesta dona, Ana, mare soltera i persona valenta (veure el vídeo). 

*********************************************************************************
  • Com em situo jo, davant la meva pròpia vida? Conec i confio en les potencialitats que m'han estat donades? Sóc conscient que aquestes són com un préstec gratuït que he rebut, però el crèdit del qual se'm pot esgotar en qualsevol moment? 
  • Com em situo jo, davant la vida dels altres? La conec? Els accepto? Els rebutjo? Els hi dono l'esquena? Hi faig safareig? Hi comparteixo? Els hi acullo? ...

Vols llegir el text de l'Evangeli, Mt 7, 7-12?

- En català, anar-hi.

- En castellà, anar-hi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Pots deixar el teu comentari si així ho desitges. Gràcies!
Tingues en compte que en cas de ser ofensiu, serà eliminat.