dilluns, 19 de maig del 2014

President pobre, pot ser? (i II)

El 28 d'ctubre de 20013 ja apareixia en aquest Bloc una entrada sobre José Alberto Múgica, "el Pepe", el president de l'Uruguai en el període 2010-2015. Un personatge estrany però coherent.

Ara hi torno, fruit d'una entrevista que el conegut periodista Jordi Évole va realitzar-li ahir diumenge i emesa per La Sexta en el seu programa "Salvados". Recullo aquí 10 de les seves frases, totes elles fan pensar.


1) "La majoria de les persones que componen les nacions no viuen com viuen els presidents. Els dirigents entren a viure com viu la minoria. I se suposa que la democràcia és per a la majoria. Jo visc com viu la majoria del meu país", explica Mujica. 
2) "No vull utilitzar mai més la paraula 'austeritat' perquè l'han prostituït a Europa", expressa el president de l'Uruguai. 
3) "La imatge del funcionari apalancat és culpa nostra, va ser una construcció política, ho vam fer per demagògia”, lamenta. 
4) "Per culpa meva, al no voler viure a la residència presidencial, hi ha 42 funcionaris inútils amb 42 sous. I no puc vendre-la perquè si ho faig em maten", expressa el dirigent. 
5) "Jo no he pogut complir el meu programa electoral. Però això no em frustra", assegura. A més, confessa que, a vegades, un president se sent "sol". "Quan la reforma de l'ensenyament em vaig sentir sol fins i tot amb el meu partit. Vaig fracassar", apunta. 
6) "No veig gent intel·ligent en la política europea. M'he quedat horroritzat. Veig un tuf neocolonialista i buit", afirma. "S'ha de fer créixer l'economia, fer reformes… són algunes de les tonteries que repeteixen tots els líders europeus", segons Mujica. 
7) "Allò reaccionari és la patologia del conservadurisme. És anar cap enrere i d'una forma dogmàtica i tancada. La patologia de l'esquerra és l'infantilisme. És la confusió permanent de la il·lusió amb la realitat", considera el dirigent. 
8) "Defineixo Chávez com un somiador", apunta Mujica. Davant aquesta afirmació, Évole li comenta que a Europa es veu alguns líders de l'Amèrica Llatina sota sospita. "Nosaltres a Europa també la veiem sota sospita", contesta el dirigent al presentador i afegeix que "Europa té la passió d'haver sigut i ja no ser". 
9) “Quan tu compres una cosa, l'instrument són els diners, però en realitat estàs comprant amb el temps de la teva vida. La cosa més gran que tens és que estàs viu", explica el president. Mujica viu amb 40-50.000 pesos (2.600 euros aproximadament) que, a més, estalvia per construir una escola quan estigui jubilat. 
10) "Jo tinc admiració política a l'Església catòlica. I sóc ateu", confessa.
Amb quines de les afirmacions hi estàs d'acord?  Amb quines no?  D'haver d'escollir una, amb quina et quedaries?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Pots deixar el teu comentari si així ho desitges. Gràcies!
Tingues en compte que en cas de ser ofensiu, serà eliminat.