dimecres, 19 de juliol de 2017

Missatge global i actual

Ja a la recta final dels estudis de Ciències Religioses estic fent una reflexió a partir de diverses matèries (Sociologia, Imatges de Déu, l'Art cristià, Ciutadania...) d'allò que el cristianisme i nosaltres com a persones cristianes podem oferir a la construcció d'una ciutadania responsable i madura. 

Un detall important a tenir en compte, parlant des de la sociologia, és que estem en un temps de grans canvis i de fragmentació gairebé total de les societats i de les persones en classes, àmbits, tipologies... Durant un temps, dècades enrere, es podia haver pensat els EUA com un país d'homes lliures blancs cristians i caps de família. Però això era una fal·làcia: també hi havia persones dones, filles, de color, esclaus, jueus, musulmans, indis, mestissos... 

Avui en dia, qui més ho sap això és la ciència del màrqueting i la publicitat. I com a exemple paradigmàtic, pensem en la gran multinacional de begudes, que en realitat no ven només líquids per refrescar-se, sino un logotip, una imatge, una ampolla, un estil de vida. I ha estat capaç d'anar-se adaptant amb el pas dels anys per continuar sent contemporània i actual, i també a la cultura global així com també a les diferents cultures... veiem uns senzills exemples:
  • Campanya "Mensaje de Paz", 1972, àmbit mundial, enllaç
  • Anunci per a la generació dels 80, any 2007, Espanya, enllaç
  • Anunci "The Last Customer", 2017, Filipines, enllaç
  • Anunci "Living with Cocacola", 2009, Egipte, enllaç
  • Anunci "I love you Africa", 2012, dirigit a l'Àfrica, enllaç
  • Anunci Ramadan 2008, per a països musulmans, enllaç
Deus estar pensant, què té a veure tot això amb el cristianisme i amb les persones cristianes? Una possible resposta pot ser el missatge, que tot i d'àmbits totalment diferents, és global i preten ser actual en les diverses èpoques. En properes entrades en parlaré més al respecte.