dilluns, 8 d’octubre del 2018

Allò que mirem d'engrescar

"va passar a l'altra riba"
"Per tant, sóc del parer que no hem de posar obstacles a aquells pagans que es converteixen a Déu; n'hi ha prou d'escriure'ls que s'abstinguin de la carn oferta als ídols, de relacions sexuals il·legítimes, de menjar animals ofegats i de menjar sang."

El text d'avui correspon al capítol dels Fets dels Apòstols corresponent a l'assemblea de Jerusalem. Veiem com aquells primers homes i dones que es varen trobar amb el Crist, el Jesús ressuscitat han de trobar-se per reflexionar allò que anaven vivint. En aquell moment una de les qüestions clau era si el missatge era només per als jueus o també per als no jueus, els pagans.

Ells, en aquell moment van entendre que el missatge de Jesús era universal, tot i que si els pagans volien rebre'l havien de complir una sèrie de requisits (determinat tipus de carn, relacions sexuals il·legítimes...). Cal saber que més endavant aquestes restriccions quedarien superades.  

I tot això ve d'un punt de llibre que vaig trobar com a regal pel dia del meu sant del 2001. En ell els germans em felicitaven i m'agraïen el meu ser i per tot allò que com a equip, com a comunitat de servei, miràvem d'engrescar. Ara, 17 anys després tinc molt més clar el que soc i el que miro d'engrescar. Jo sóc jo i miro d'engrescar la persona humana sigui quina sigui la seva condició. Això és el que Déu fa i el que Jesús ens va mostrar a través de les seves relacions amb infants, dones, prostitutes, leprosos, coixos, tacats, impurs, lladres, posseïts...  

Com entens tu l'Evangeli? 
Què és el que mires d'engrescar?


Vols llegir el text dels Fets dels Apòstols, Ac 15,1-35?

- En català, anar-hi.

- En castellà, anar-hi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Pots deixar el teu comentari si així ho desitges. Gràcies!
Tingues en compte que en cas de ser ofensiu, serà eliminat.