dissabte, 25 de maig del 2019

Insisteixo, us dono un manament nou

"un amor més gran que el qui ..."
"Aquest és el meu manament: que us estimeu els uns als altres tal com jo us he estimat. Ningú no té un amor més gran que el qui dóna la vida pels seus amics. Vosaltres sou els meus amics si feu el que jo us mano. Ja no us dic servents, perquè el servent no sap què fa el seu amo."

El text d'avui, també de l'evangeli de Joan, dóna continuïtat a aquell altre de l'entrada "Us dono un manament nou" de data 22 de maig. I la temàtica continua sent la mateixa, l'amor que Jesús ens mostra i a la vegada ens demana. La prova d'amor més gran és la que Ell mateix va realitzar per nosaltres. Cal apuntar que aquest manament de l'amor al pròxim ja formava part de la llei jueva, "No siguis venjatiu ni guardis rancúnia contra ningú del teu poble. Estima els altres com a tu mateix. Jo sóc el Senyor." (Ltv 19,18), però Jesús li dona un nou significat en afegir "com jo us estimo", amor que caracteritza a la comunitat eclesial dels creients.

I al llarg de la història moltes altres persones cristianes han donat la seva vida -alguns com els màrtirs- pel missatge cristià, missatge que és el del amor. Però també sense arribar a la mort, moltes altres persones en aquests 2000 anys han cregut en la Paraula, han somniat en l'amor, han viscut amb l'esperança d'un món millor i de la vida futura i han dedicat la seva vida.  

Viu una vida d'amor! 


Vols llegir el text, Jn 15,12-17?

- En català, anar-hi.

- En castellà, anar-hi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Pots deixar el teu comentari si així ho desitges. Gràcies!
Tingues en compte que en cas de ser ofensiu, serà eliminat.