dimecres, 22 de maig del 2019

Us dono un manament nou

"estimeu-vos els uns als altres"
"Us dono un manament nou: que us estimeu els uns als altres tal com jo us he estimat. Així, doncs, estimeu-vos els uns als altres. Tothom coneixerà que sou deixebles meus per l'amor que us tindreu entre vosaltres."

El text d'avui correspon a un moment de l'últim sopar, abans dels esdeveniments de la passió. Tal i com havien anat els fets, Jesús ja devia saber o suposar que alguna cosa greu havia de passar. I la nostra pròpia experiència personal humana ens mostra com en moments greus, ens preparem. Per tant, aquestes paraules ben bé podien suposar un "testament espiritual" del Fill. I què és el que ens diu Ell en aquest moment? "estimeu-vos els uns als altres", així de clar.

La tradició dels maristes de Champagnat ens dóna una clau similar en el seu testament espiritual, 
"Davant de tot, demano als qui hagi pogut ofendre durant la meva vida que em perdonin, per l’amor de Jesús, i que ajuntin les seves oracions a les meves per demanar a Déu que perdoni els meus pecats i em rebi en la seva misericòrdia.Us demano amb tot el meu afecte i pel que em teniu vosaltres que la caritat regni sempre entre vosaltres. Estimeu-vos els uns als altres com Jesús us ha estimat. Que no hi hagi entre vosaltres més d’un cor i un esperit. Tan debò es pugui dir dels germans: Mireu com s’estimen.
Se't coneix per l'amor que desprens? 


Vols llegir el text, Joan 13,31-35?

- En català, anar-hi.

- En castellà, anar-hi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Pots deixar el teu comentari si així ho desitges. Gràcies!
Tingues en compte que en cas de ser ofensiu, serà eliminat.