Si dimecres passat dia 12 l'entrada "Padre Angel, una acció d'Església" presentava una forma de ser Església, en aquesta d'avui presento una altra, a partir del document "Varón y mujer los creó" de la Congregació per a l'Educació Catòlica del Vaticà (enllaç) de data 10 de juny.
Aquest és un document (enllaç) que tracta de fer front al que des del Vaticà s'anomena "emergencia educativa en lo que concierne a los temas de afectividad y sexualidad" (P1).
No he entrat encara a estudiar-lo a fons, però trobo fora de lloc algunes de les afirmacions que en fa:
El fet que un grup de persones, gran en nombres absoluts però reduït en termes relatius, busqui la seva pròpia identitat no duu a la negació de res a la resta de persones.
Per últim, el fet que els Estats promoguin un cert tipus d'educació que possibiliti que tots els seus ciutadans trobin la seva identitat, no és una reducció si no més bé una ampliació.
Continuarà...
Aquest és un document (enllaç) que tracta de fer front al que des del Vaticà s'anomena "emergencia educativa en lo que concierne a los temas de afectividad y sexualidad" (P1).
No he entrat encara a estudiar-lo a fons, però trobo fora de lloc algunes de les afirmacions que en fa:
"Estos enfoques convergen en negar la existencia de un don originario que nos precede y es constitutivo de nuestra identidad personal." (P.9)
"esta oscilación entre lo masculino y lo femenino se convierte en una exposición solamente “provocativa” contra los llamados “esquemas tradicionales” que no tienen en cuenta el sufrimiento de quienes viven en una condición Tal concepción busca aniquilar la naturaleza" (P.25)
"El rechazo de esta dualidad no solo borra la visión de la creación, sino que delinea una persona abstracta «que después elije para sí mismo, autónomamente, una u otra cosa como naturaleza suya. Se niega a hombres y mujeres su exigencia creacional de ser formas de la persona humana que se integran mutuamente." (P.34)
"Un Estado democrático no puede, de hecho, reducir la propuesta educativa a un solo pensamiento, especialmente en un asunto tan delicado que toca la visión fundamental de la naturaleza humana y el derecho natural de los padres a tener una opción de educación libre, siempre de acuerdo con la dignidad de la persona humana." (P.55)Segons el meu parer, amb el procés d'alliberament LGTIB ningú no nega el do de l'existència, ningú no decideix quina és la seva sexualitat o identitat (més bé la descobreix a partir de la seva pròpia experiència) i menys, buscant aniquilar res.
El fet que un grup de persones, gran en nombres absoluts però reduït en termes relatius, busqui la seva pròpia identitat no duu a la negació de res a la resta de persones.
Per últim, el fet que els Estats promoguin un cert tipus d'educació que possibiliti que tots els seus ciutadans trobin la seva identitat, no és una reducció si no més bé una ampliació.
Continuarà...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Pots deixar el teu comentari si així ho desitges. Gràcies!
Tingues en compte que en cas de ser ofensiu, serà eliminat.