"He opened it and read"
"Jesus went back to Nazareth, where he had been brought up, and as usual he went to the meeting place on the Sabbath. When he stood up to read from the Scriptures, he was given the book of Isaiah the prophet. He opened it and read,
“The Lord's Spirit
has come to me,
because he has chosen me
to tell the good news
to the poor.
The Lord has sent me
to announce freedom
for prisoners,
to give sight to the blind,
to free everyone
who suffers,
and to say, ‘This is the year
the Lord has chosen.’ ”
Jesus closed the book, ten handed it back to the man in charge and sat down. Everyone in the meeting place looked straight at Jesus."
Trobo en el butlletí Catalunya Religió de data 11 de novembre un article amb el títol "Es busca professor de religió" que em sembla interessant per diversos motius. Cal especificar, això sí, que en general parla sobre el professorat de l'escola pública, doncs la concertada el model va una mica diferent. Destaco un parell de paràgrafs concrets:
“Per impartir classe de religió el que es necessita és comptar amb una carrera civil, que doni accés a ensenyament. Es necessita també el nivell C de català i una formació específica, la Declaració Eclesiàstica de Competència Acadèmica, que s’anomena DECA. Per a impartir religió a primària són necessaris 24 crèdits i per a secundària 180 crèdits. Això pel que fa als requisits acadèmics. Es necessita, a més, comptar amb la proposta del bisbat corresponent. Sense la proposta del bisbat, l’administració no pot contractar cap docent per fer religió catòlica.”.Recentment jo mateix he acabat aquest procés formatiu amb la Facultat de Teologia de Granada. Tot un goig haver-lo fet. I aquest altre paràgraf:
“Pere Micaló -director del Secretariat Interdiocesà d’Ensenyament de la Religió i delegat d’ensenyament del bisbat de Girona- reconeix que sempre posa sobre avís als nous joves que volen dedicar-se a impartir religió. “Sempre els dic que per ser professor de religió un no pot fer-se un plantejament de per vida, començar de jovenet a donar religió i acabar jubilant-se fent el mateix”. Els recomana "que entenguin impartir religió com un pas a la seva vida, com una iniciació a la docència, però no com una cosa continuada”.M'agradaria poder saber més sobre aquest avís de Micaló, quines raons hi ha per posar sobre avís a aquests nous joves. Quina és "la data i la raó de caducitat" dels professors de religió? També, què passa amb els professors que no son joves i per raons diverses continuen fent classes de religió. Han caducat, potser?.
No ho entenc ni ho comparteixo per molt que el senyor Micaló sigui director i delegat del bisbat. A menys que falti alguna explicació complementària que el periodista hagi obviat, no ho entenc. Per què un mestre d'infantil o primària o un professor de matemàtiques a la secundària, per posar uns exemple, pot començar la seva carrera docent i acabar-la i durant el procés haver reflexionat i millorat de forma continuada, i un de religió no?
Ensenyar a observar la realitat
i a pensar en el aquí i en el més enllà
i a pensar en el aquí i en el més enllà
Durant l'etapa 2019/20 d'aquest Bloc Tunajifunza, ara 2019-20 Bloc "Chúng ta học", hi afegiré també accès a la versió en llengua vietnamita dels passatges de la Bíblia. Un senzill reconeixement a la terra que ens acull.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Pots deixar el teu comentari si així ho desitges. Gràcies!
Tingues en compte que en cas de ser ofensiu, serà eliminat.