divendres, 8 de maig del 2015

Som gent o som persones?

Una alumna d'Educació Eticocívica de 4t d'ESO m'envia aquest vídeo del web "V de Bombilla" que ha trobat navegant per la xarxa.

L'autor del vídeo fa una reflexió entorn l'ètica i la moral però també sobre les persones i la gent. És el mateix? N'hi ha diferències? En formem part de la gent? Quin és el grau de compromís de les persones i de la gent? Aquestes i altres són les qüestions que resten obertes.



Aplicant la reflexió a  alguns dels àmbits en els que em moc: veig que és molt més fàcil ser persona en el meu petit equip de curs o de cicle, en canvi tendeixo a ser gent quan formo part del claustre, del departament, de la "família escolar" o de la fundació.

El mateix em passa amb el Gra de Mostassa o l'EVM de Llinars, llavors de persones, en aquest cas cristianes. També puntualment al grup de silenci, a la parròquia entre setmana, o mensualment en altres àmbits similars. En canvi, a la missa dominical, a la trobada de grups o a la de Crist Rei em costa més. I no diguem en sentir-me Institut o Església!
.
I també en parella sóc més persona, és qui em fa ser com sóc. O amb el petit grup d'amistats al voltant d'una taula o passejant amb ells per la natura. En canvi, sóc més gent quan passejo entre la gent per les Rambles, a les festes de la Mercè o participant d'una manifestació.

I per la xarxa... sóc més persona quan reflexiono i penso les entrades d'aquest Bloc, quan envio un mail personal a un altre persona... En canvi, sóc més gent quan faig un reenviar sense pensar-hi gaire, clico un "M'agrada" o passo de respondre un mail amb un simple "rebut, gràcies"

I tu... com ho veus?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Pots deixar el teu comentari si així ho desitges. Gràcies!
Tingues en compte que en cas de ser ofensiu, serà eliminat.