divendres, 30 d’octubre del 2015

L'home o el dissabte?

"Agafà aquell home i el va guarir"
Un dissabte, Jesús va anar a menjar a casa d'un dels principals dels fariseus. Ells l'estaven observant. Davant d'ell hi havia un home que era hidròpic. Llavors Jesús va preguntar als mestres de la Llei i als fariseus: --¿És permès o no de curar en dissabte?
Però ells callaven. Jesús agafà aquell home, el va guarir i el va fer marxar. Després els digué: --Si a un de vosaltres li caigués al pou en dissabte el fill, o tan sols el bou, ¿no l'en trauria tot seguit?
I no van ser capaços de donar-li cap resposta.

  • El present text de Lluc és ben curt i ben clar. Jesús es troba en dissabte un home que pateix certa malaltia. Sabent del que diu la llei de Moisès sobre el descans del dissabte i sabent de la dignitat de les persones, decideix curar-ho, saltant-se la norma.
  • Els fariseus i altres observen la situació. Saben que Jesús s'està saltant una norma però són incapaços d'articular paraula, de donar cap resposta, davant el diferent gru d'importància de les opcions.

  • En el cas de l'evangeli el fet mostrat versa sobre un malalt de hidropesia, una persona que conté líquids a l'abdomen, cames i altres parts del cos. Però m'han vingut al cap altres diverses situacions actuals, del dia a dia, que em mostren que no sempre som capaços de discernir allò que és realment important:
  • Fa uns mesos, una companya m'explicava la reprimenda que li va caure en sortir i deixar sola la seva classe momentàniament per donar suport a la situació d'un noi caigut al passadís.
  • Aquesta mateixa setmana em sorprenien les converses als passadissos sobre la importància de les caselles, les taules i els logotips a les programacions de classe per part dels auditors, sense fixar-s'hi en el fons de la qüestió, els objectius i l'educació que donem. 
  • Farà un parell d'anys, rebia queixes d'una família per un suspens a l'avaluació del nadal, per que consideraven que no era just. Com si els pares haguessin estat presents a les classes, sense pensar que a la seva filla li convenia reforçar el seu esperit de treball, d'esforç continuat i de perseverança.
  • En les darreres setmanes els òrgans ordinaris multen amb quanties superiors a un club de futbol per deixar entrar banderes diverses al seu estadi, que no a un altre en el que s'encenen bengales. 
  • Els capítols 9,51 a 19,44 d'aquest evangeli presenten el camí cap a Jerusalem i estan plens d'escenes, paràboles i personatges que tan sols trobem en aquest evangeli i no en els sinòptics. Algunes d'elles són les paràboles del bon samarità (Lc 10,30-35), del fill pròdig (Lc 15,11-32), del ric i Llàtzer (Lc 16,19-31), del fariseu i el publicà (Lc 18,9-14). En totes aquestes, Jesús ens presenta l'amor de Déu als pobres, als perduts, als pecadors, sense cap mena d'exclusió.


 
Vols llegir el text de l'Evangeli, Lc 14,1-6?


- En català, anar-hi.     

- En castellà, anar-hi.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Pots deixar el teu comentari si així ho desitges. Gràcies!
Tingues en compte que en cas de ser ofensiu, serà eliminat.