divendres, 3 de novembre del 2017

I DÉU veié que tot era molt bo

"I DÉU veié que tot era molt bo" (Gn 1,31). Això és el que la Bíblia diu de Déu al final del sisé dia, aquell en el que creà l'home i la dona. És interessant adonar-se que, dels dies anteriors, només se'n diu "que era bo": la llum (v.4), els continents i el mar (v.10), la vegetació, les herbes i els arbres (v.12), les estrelles, el sol i la lluna (v.18), els peixos i les aus (v.21), els animals feréstecs i domèstics i també tota mena de cucs i bestioles (v.25). Però del sisè dia, quan ens creà a imatge seva i ens beneí, es diu "que "tot el que havia fet era molt bo" (v.31).


"I DÉU veié que tot era molt bo" és el títol del llibre editat l'octubre de 2017 per l'editorial Esuberanza dels Països Baixos, com a projecte del Fòrum Europeu de Grups Cristians de Lesbianes, Gais, Bisexuals i Trans (www.euroforumlgtbtchristians.eu), compilat per Sandra Taylor i Hazel Barners. L'edició catalana ha estat traduïda de l'original anglesa per Jeroni Seruda. També es poden trobar versions en holandès, alemany i francès. S'espera properament la versió en castellà. 

I Déu veié que també era molt bona la persona de Carola, un dels testimonis del llibre, que explica el següent: 
"La meva mare em va ensenyar a tenir una profunda fe religiosa; tot i que, per desgràcia , només coneixia un Déu que jutja i acostumava a viure la fe amb por (...). Quan tenia 30 anys em vaig enamorar per primera vegada, i... ella era una dona! Vaig viure 5 anys una meravellosa història d'amor amb una dona. Era més feliç del que havia estat abans però, durant aquest temps tenia un tremend conflicte entre la meva educació religiosa, que em deia que això no podia ser bo, i el que em deia el meu cor. Però estava totalment espantada per si pogués fer mal a la meva mare, por a ser rebutjada per ella, pels meus companys del grup parroquial i per la família; em sentia culpable de decebre Déu (!). Per això vaig amagar la meva realitat i portava una doble vida (...) i aquesta manca de veritat va perjudicar seriosament la meva serenitat i consciència, i ens va conduir al final de la nostra història d'amor. La meva parella no va poder aguantar més que jo portés una doble vida. Ho vaig entendre. Vaig admetre que no era capaç de resoldre el meu conflicte i vaig caure en una crisi profunda (...) Ara em trobo serena; en pau amb mi mateixa i amb una presa de consciència que estic segura que és el fruit d'un procès de gairebé 10 anys (...). Crec que Déu ens ha creat a cadascuna de nosaltres tal com som, i Déu estima incondicionalment cadascuna de nosaltres. Ara treballo per compartir aquesta veritat amb tantes persones LGBT com sigui possible, persones que es trobin decebudes o traïdes per la seva Església." 
A ulls de Déu, tot era molt bo, també Carola, també tu i també jo. No importa com siguis, no importa com pensis, ets criatura de Déu.

Les participants en el llibre, lesbianes, gays, bisexuals, trasgènere i binaris sense gènere tenen entre els 20 i els 80, procedeixen de tots els estils de vida de 13 països europeus: Albània, Bèlgica, República Txeca, Anglaterra, França, Alemanya, Itàlia, Malta, Països Baixos, Noruega, Polònia, Rússia, i Catalunya/Espanya. Les històries són per totes les persones religioses o no, LGBT o no. Els autors comparteixen les seves històries essent persones LGBT i catòliques per tal d´ajudar a incrementar la sensibilització, la comprensió i l’acceptació dels catòlics LGBT i facilitar els camins d´aquells que encara malden per viure obertament com a persones catòliques i LGBT alhora.

La presentació de la versió catalana del llibre es va realitzar dijous 26 d'octubre a la llibreria Claret de Barcelona i anà a càrrec d'Enric Vilà, coordinador del Grup catòlic del Fòrum Europeu de grups cristians LGBT, Irma Llopart, presidenta de l'Associació Cristiana de Gais i Lesbianes de Catalunya (ACGIL) i Ramon Mª Nogués, catedràtic emèrit d'antropologia biològica de la Universitat Autònoma de Barcelona.


http://www.alandar.org/
Aquest article va ser publicat a la revista d'informació social i religiosa ALANDAR en data 8 de desembre de 2017 en versió en llengua castellana, amb el títol "Y DIOS VIO QUE TODO ERA MUY BUENO".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Pots deixar el teu comentari si així ho desitges. Gràcies!
Tingues en compte que en cas de ser ofensiu, serà eliminat.