divendres, 26 de juny del 2015

Pares: quan arriben alguns suspensos

El 3/08/2014 publicava  en aquest mateix Bloc l'entrada amb el títol "Famílies de matricula",

el 29/01/2015 apareixia una amb el títol "Molta pantalla, més males notes"
el 12/02/2015 una altra amb el títol Pares: "La paraula NO, és útil, molt útil".

Avui a l'escola ha estat dia de lliurament de notes de final de curs. Cadascú ha rebut l'informe del professorat d'allò que es mereix. La majoria contents i alguns altres decebuts per no haver superat alguna matèria. Tranquils, que hi ha els exàmens de setembre.

Davant d'aquesta situació, arriba l'article Tendències del diari La Vanguardia de dilluns 22 de juny, amb una sèrie d'informacions i propostes per a pares i fills:
  • Segons la seva reacció en rebre el butlletí de notes, els nois i noies poden actuar de manera insolent, realista, indignada, tipus "calimero", planyivol, desordenada, passiva i repetidora. Per a cada cas concret, caldrà actuar d'una u altra forma.
  • Propostes del què els pares cal que facin: mantenir la calma, salvar els afectes, analitzar les causes, ser realistes, parlar amb els professors, el·laborar un pla d'acció, ajudar i supervisar.
  • I propostes del que els pares no han de fer: dramatitzar, culpabilitzar-se, retreure, sermonejar i deixar passar, imposar càstigs exagerats, buscar excuses o buscar respostes ràpides.
Llegir l'article de La Vanguardia, catalàcastellà 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Pots deixar el teu comentari si així ho desitges. Gràcies!
Tingues en compte que en cas de ser ofensiu, serà eliminat.