dimecres, 29 de juny del 2016

Sant Pere es va reconciliar 3 cops

"--Sí, Senyor, tu saps que t'estimo"
"Quan hagueren menjat, Jesús va preguntar a Simó Pere: --Simó, fill de Joan, m'estimes més que aquests?
Ell li respongué: --Sí, Senyor, tu saps que t'estimo.
Jesús li diu: --Pastura els meus anyells.
Per segona vegada li pregunta: --Simó, fill de Joan, m'estimes?
Ell li respon: --Sí, Senyor, tu saps que t'estimo.
Jesús li diu: --Pastura les meves ovelles.
Li pregunta Jesús per tercera vegada: --Simó, fill de Joan, m'estimes?
Pere es va entristir que Jesús li preguntés per tercera vegada si l'estimava, i li respongué: --Senyor, tu ho saps tot; ja ho saps, que t'estimo.
Li diu Jesús: --Pastura les meves ovelles."

  • Com que avui es celebra Sant Pere i Sant Pau, dedico l'Entrada al primer d'ells. En d'altres Entrades d'aquest Bloc es parla profusament d'ell i les seves cartes (enllaç).
  • Aquest text correspon a l'apèndix de l'Evangeli de Joan (cap.21), concretament al moment en el que Jesús demana a Pare la ratificació del seu amor i complementa aquell altre, molt més conegut, de les 3 negacions de Pere a la casa d'Annàs (cfr. Jn 18,11-27) 

  • Un aspecte que em crida l'atenció d'aquesta versió de Joan es que posa l'èmfasi  en la cristologia (Jesús li demana amor, adhesió a Ell, tant típic en EvJn), en contraposició a la visió més eclesiològica que proposa a l'evangeli de Mateu, "Simó Pere li respongué: --Tu ets el Messies, el Fill del Déu viu. Llavors Jesús li va dir: --Feliç de tu, Simó, fill de Jonàs: això no t'ho han revelat els homes, sinó el meu Pare del cel! I jo et dic que tu ets Pere, i sobre aquesta pedra edificaré la meva Església, i les forces del reialme de la mort no la podran dominar."  (cfr. Mt 16,13-20). 
  • Quants cops ens equivoquem! Quants cops els altres ens fallen! Fins a on arriba la nostra paciència cap els altres? Cap a on la misericòrdia? Cal pensar-hi.
  • Ja per acabar i en honor a l'esperit matemàtic de qui això escriu, cal recordar al simbologia del número 3 en referència a la totalitat, a la radicalitat de l'opció. Pere va renegar totalment de Jesús, però després s'hi adherí també radicalment.

Quan va ser la darrera vegada que vas demanar perdó?
I la que el vas oferir?  


Vols llegir el text de l'Evangeli, Jn 21, 15-19?

- En català, anar-hi.

- En castellà, anar-hi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Pots deixar el teu comentari si així ho desitges. Gràcies!
Tingues en compte que en cas de ser ofensiu, serà eliminat.