dijous, 17 de maig del 2018

LGTBIfòbia, silenci o defensa?

"Manteniu-vos en el meu amor"
"Tal com el Pare m'estima, també jo us estimo a vosaltres. Manteniu-vos en el meu amor. Si guardeu els meus manaments, us mantindreu en el meu amor, tal com jo guardo els manaments del meu Pare i em mantinc en el seu amor."

Jesús va donar-nos l'encàrrec de mantenir-nos en el seu amor, així de simple, així de clar, sense més. Uns versets més enllà el text continua "Ningú no té un amor més gran que el qui dóna la vida pels seus amics." (Jn 15,13).

Sant Joan és conegut com el deixeble estimat. Què vol dir aquest adjectiu? Queda en el misteri del temps llunyà i de les versions de la història que es van construint amb el pas dels segles, regnat rere regnat, pontificat rere pontificat, però el que és un cert és que a partir del s. XVI hi ha obres d'art que testimonien una possible relació afectiva entre Jesús i Sant Joan. 

Des del món de les persones LGTIB cristianes es té molt clar que Sant Joan era estimat especialment per Jesús i que aquest amor és símbol d'amor per sobre del gènere i el sexe. Avui, 17 de maig, es celebra internacionalment el dia contra la LGTBIfòbia, això és de la lluita contra la discriminació de les persones gais, lesbianes, transexuals... és a dir, totes les que no són heterosexuals. Ens hem d'alegrar d'aquesta celebració en l'àmbit de Nacions Unides pel dret de les persones. Persones que no fan mal a ningú i que volen estimar com senten que ho han de fer. 

En quant el paper l'Església, m'avergonyeixo de la seva actuació en la història. En temps antics dominaven l'assetjament, la discriminació i l'atac contra tot tipus de sexualitat diferent de la heterosexual i dirigida exclusivament a la procreació. En l'actualitat la seva actuació sembla molt més comprensiva, tot i que els que coneixen l'actuació dels funcionaris del Vaticà en els diferents organismes multilaterals saben de la creuada que en ells continua promovent l'Església. 

Sortosament poc a poc apareixen més veus, també dins ella, obertes a l'acceptació d'una realitat que sempre ha existit i que no fa mal a ningú. Com per exemple la de Jozef De Kesel, bisbe cardenal de Brussel·les que proposa celebracions d'accions de gràcies per a les parelles homosexuals (enllaç).


Acceptar l'amor, 
és mantenir-se en el seu amor?


Vols llegir el text, Jn 15,9-17?

- En català, anar-hi.

- En castellà, anar-hi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Pots deixar el teu comentari si així ho desitges. Gràcies!
Tingues en compte que en cas de ser ofensiu, serà eliminat.