diumenge, 15 de març del 2015

Moments clau de la vida

Cada 31 de desembre en canviar d'any, si ens regim pel calendari julià, hi ha gent que a part de celebrar, mira enrere i fa balanç personal de com ha anat l'any que acaba. I seguidament fa nous propòsits per l'any que comença.

Altres moments en els que sovint s'aprofita per fer aquesta mirada enrere, sobre tot si ens pauta el calendari escolar dels infants i joves, sol ser al mes de juny o en acabar els trimestres, poc abans de Nadal o de Setmana Santa.

I, com no! Quan un fa anys, sobre tot números importants com els 18, els 25 o els que marquen fites simbòliques, els 30, 40, 45... Tots ells són bons moments per fer-se preguntes: 
  • Com em va la vida?
  • Què estic fent bé? Què no estic fent tant bé? 
  • Què hi he aconseguit? Què m'hi ha estat donat? 
  • Com hem sento amb tot això?
  • Quina percepció en tenen els altres de mi? Com em valoren els altres?
  • Quina és la meva pròpia autovaloració? 
  • ...

Per als cristians, a més a més, el temps de Quaresma se'ns presenta com una oportunitat de mirar no només enrere i endavant en el temps, si no també cap endins d'un mateix i al voltant. 

Tot i que el procés pugui ser  un xic diferent, també té l'objectiu de posar-nos davant nosaltres, davant Déu i buscar com poder-nos millorar:
  • trobar un espai i un temps de pregària personal (cfrMt 26,36-46),
  • donar gràcies a Déu per com m'ha fet,
  • agrair-li tot allò que em dóna directament, 
  • agrair també per totes les persones que ens envolten, família, amistats, companys, veïns..., 
  • també per tot allò que Ell ens posa a l'abast,   
  • preguntar-se, què es fa amb els talents rebuts (cfr. Mt 25, 14-30)? 
  • on sóc? arran del camí, en terra rocosa o en terra bona (cfrMt 13, 1-9)
  • com dono allò que rebo?
  • com em relaciono amb els altres? com a inferiors? com a germans?
  • sé gaudir de la vida?
  • ...
Ja per acabar, un cant d'agraïment en la veu de Mercedes Sosa i Joan Baez, vídeo

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Pots deixar el teu comentari si així ho desitges. Gràcies!
Tingues en compte que en cas de ser ofensiu, serà eliminat.