Aquests dies estem preparant el primer informe de notes pels nois i noies de la ESO. És un bon moment de seure amb els pares i repensar com ens estem organitzant, què és el que cal millorar.
En aquest moment recupero un article publicat a La Vanguardia del 13 de setembre passat que a molts educadors ens va semblar interessant. En ell es presenten 10 conductes que els pares haurien d'evitar per que perjudiquen l'aprenentatge dels seus fills i filles.
Veiem quines són:
Veiem quines són:
- Estudiar amb ells. Ser pare i mestre alhora crea conflictes i dependència.
- Solucionar-los-ho tot. Resoldre les seves badades dificulta la maduració.
- Centrar-ho tot en l’estudi. Fer de la formació l’eix de la família fa malbé la relació.
- Voler genis. Sobreestimular sovint provoca l’efecte contrari.
- Premiar les notes. L’estímul material desvirtua i pot augmentar la frustració.
- Disfressar la ganduleria. Buscar trastorns darrere dels fracassos retarda la maduresa.
- Exercir de detectius. El control absolut de les seves tasques suscita desconfiança.
- Utilitzar l’estudi com a peatge. Les tasques escolars s’acaben sentint com a un càstig.
- Projectar-se en els fills. Les expectatives no sempre s’adeqüen a les capacitats.
- No respectar la línia escolar. El model dels pares no garanteix l’èxit avui.
Si vols llegir l'article sencer... enllaç
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Pots deixar el teu comentari si així ho desitges. Gràcies!
Tingues en compte que en cas de ser ofensiu, serà eliminat.