dimecres, 19 d’octubre de 2016

Quan arriben les notes, revisem

Aquests dies estem preparant el primer informe de notes pels nois i noies de la ESO. És un bon moment de seure amb els pares i repensar com ens estem organitzant, què és el que cal millorar. 



En aquest moment recupero un article publicat a La Vanguardia del 13 de setembre passat que a molts educadors ens va semblar interessant. En ell es presenten 10 conductes que els pares haurien d'evitar per que perjudiquen l'aprenentatge dels seus fills i filles. 

Veiem quines són:
  • Estudiar amb ells. Ser pare i mestre alhora crea conflictes i dependència.
  • Solucionar-los-ho tot. Resoldre les seves badades dificulta la maduració.
  • Centrar-ho tot en l’estudi. Fer de la formació l’eix de la família fa malbé la relació.
  • Voler genis. Sobreestimular sovint provoca l’efecte contrari.
  • Premiar les notes. L’estímul material desvirtua i pot augmentar la frustració.
  • Disfressar la ganduleria. Buscar trastorns darrere dels fracassos retarda la maduresa.
  • Exercir de detectius. El control absolut de les seves tasques suscita desconfiança.
  • Utilitzar l’estudi com a peatge. Les tasques escolars s’acaben sentint com a un càstig.
  • Projectar-se en els fills. Les expectatives no sempre s’adeqüen a les capacitats.
  • No respectar la línia escolar. El model dels pares no garanteix l’èxit avui.

Si vols llegir l'article sencer... enllaç