diumenge, 11 de març del 2018

El dimoni i casa meva

"n'heu fet una cova de lladres."
"Llavors Jesús va entrar al recinte del temple i es posà a treure'n els venedors. Els deia: --Diu l'Escriptura: El meu temple serà casa d'oració, però vosaltres n'heu fet una cova de lladres."

El text d'avui ens mostra, de forma extremadament resumida, l'actitud de Jesús en trobar-se el temple convertit en quelcom que no havia de ser, un mercat en comptes d'un lloc d'oració.

Els darrers dies ha aparegut una notícia en la que el bisbe de Sant Sebastià, José Ignacio Munilla, sosté que "el dimoni ha marcat un gol" al feminisme (enllaç). Sense entrar a fons en el debat, només una reflexió genèrica al respecte. 

L'any 1953 es va presentar la novel·la L'última temptació de Crist de l'escriptor grec Nikos Kazantzakis, a partir de la qual, Martin Scorsese  va es va estrenar la pel·lícula amb el mateix nom, molt més coneguda. En ella es planteja la possibilitat de que, un cop Jesús hagués viscut la vida i la passió, no hagués arribat a la mort, fruit d'una oferta del diable, de la qual no parlaré més per no fer spoiler. 

No es podria plantejar el bisbe Munilla, com a jerarca de l'Església si el dimoni no està marcant també un gol a aquesta Església seva? Si no és un gol que dura ja massa segles? No es podria plantejar si ell mateix no ha acabat convertint-se, segurament sense saber-ho, en un àngel del dimoni? 

Ara com ara jo només m'atreveixo a preguntar-me a mi mateix, en conversa amb el Déu de l'amor, si jo en algun moment sóc temptat pel dimoni, caic en alguna temptació, sóc transmissor del maligne... en fi, si el dimoni hi és a casa meva. En aquest temps de Quaresma, n'és una bona pregunta.

El mal i jo mateix, temps de quaresma,
temps de conversió


Vols llegir el text, Mt 21,12-17?

- En català, anar-hi.

- En castellà, anar-hi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Pots deixar el teu comentari si així ho desitges. Gràcies!
Tingues en compte que en cas de ser ofensiu, serà eliminat.