dimarts, 13 de març del 2018

Seguint amb el dimoni a casa...

"Traieu això d'aquí!"

"Era a prop la Pasqua dels jueus, i Jesús va pujar a Jerusalem. En el recinte del temple va trobar els venedors de vedells, de moltons i de coloms, i els canvistes asseguts als seus llocs. Llavors es va fer un fuet de cordes i els tragué tots fora del temple, tant els moltons com els vedells. Va tirar per terra les monedes dels canvistes i els va abocar les taules; i digué als venedors de coloms: --Traieu això d'aquí! No convertiu en mercat la casa del meu Pare!"

Insisteixo en aquesta entrada d'avui amb el text de la purificació del temple, en aquesta ocasió en la versió de Joan, bastant més elaborada que la versió de Mateu (Mt 21,12-27), de Marc (Mc 11,15-19) o la ben resumida de Lluc (Lc 19,45-48). 

Si a l'entrada "El dimoni a casa meva" de 10 de març reflexionava al voltant de les paraules del bisbe Munilla, de Sant Sebastià, ara vull fer-me ressò de la notícia apareguda a la revista Donne Chiesa Mondo, suplement femení mensual de L’Osservatore Romano, el diari del Papa, amb un recull de testimonis de monges que relaten certes formes d’abús laboral al si de l’Església catòlica. A casa nostra va estar publicada per La Vanguardia del 3 de març passat. Hi adjunto el text que ha editat la Unió de Religiosos de Catalunya (URC) en el seu setmanari Horeb núm. 431 de 8 de març (enllaç). 



Quina ironia del destí (o gràcia divina) la notícia de l'Horeb es publica el 8 de març, Dia Internacional de les Dones!

Si en aquella entrada em preguntava jo si no es podria plantejar quelcom el bisbe Munilla, em pregunto en aquesta d'avui, seguint el mateix símil, no serà el mateix dimoni qui ha usurpat el càrrec de cap de recursos humans del Vaticà?  

I per part meva, satisfet de la relació de cordialitat que des de sempre he tingut amb les porteres, senyores de la neteja, cuineres, rentadores... segurament és quelcom que em va donar Catalina, la portera de casa dels pares. 

El mal des de les relacions laborals,
nova forma d'esclavitut, també a l'Església?


Vols llegir el text, Jn 2,13-22?

- En català, anar-hi.

- En castellà, anar-hi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Pots deixar el teu comentari si així ho desitges. Gràcies!
Tingues en compte que en cas de ser ofensiu, serà eliminat.